onsdag den 24. januar 2024

24. Januar 2024

 Så er vi tilbage i det kolde nord. Det var en virkelig dejlig uge vi havde på Tenerife - det var lige hvad vi trængte til. Væk fra kulde og sne. Nu er batterierne opladet og jeg tror vi klarer os gennem den sidste del af vinteren, hvis altså ikke den bliver for slem. Vi taler allerede om vores næste tur sydpå.

Jeg er blevet glad for Tenerife - den er hyggeligere end Grand Canaria. Kvaliteten er bedre - synes jeg - men det er selvfølgelig afhængig hvilket område man vælger. 

Vi fik slappet af og Henning fik skrevet på sin nye bog. Det var planen hjemmefra at han ville skrive et par timer hver dag - og det holdt han så nogenunde. Vi havde også planlagt at gå nogle lange ture og vi kom op på 30 km på den uge vi var der, og det synes vi var tilfredsstillende. Det er så dejligt at gå på strandpromenaden - der er masser at se på - butikker, caféer, havet, mennesker. Det kan vi godt li. 

Jeg havde en god bog med og så selvfølgelig lidt strikketøj. Det var en hygge og afslapning.

Det lokale øl er ikke så dårligt

Det er vores hotel det store hvide

Solnedgang set fra vores terrasse

Udsigt fra vores terrasse

Forfatteren arbejder

Flot udsigt - truende skyer, men ingen regn

Dinner for Two - lækker middag 

en svømmetur i poolen

Nu er vi atter tilbage i det kolde nord med regn og blæst. Heldigvis fik jeg vasket i går da det var vejr til at hænge tøjet ud. I dag bliver det ikke til det helt store - i øjeblikket er det ikke vejr til at vove sig udendørs. 

I morgen skal jeg ned på skolen. Mit barnebarn Ester har generalprøve på et skuespil de skal opføre og bedsteforældre er inviteret til at overvære det. Jeg glæder mig.

Jeg skal til at kikke på noget strikketøj. Har ikke rigtig gang i noget for tiden. Jeg kikker i gemmerne - der er masser af garn så nu skal jeg bare finde ud af hvad der skal på pindene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...