onsdag den 7. april 2021

Nu sner det igen

Jeg sidder på mit arbejdsværelse og kikker ud på snevejr - ja dvs det bliver ikke liggende, det smelter lige så snart det rammer jorden og tak for det, vi gider ikke mere snevejr - nu vil vi ha´ noget sol og varme.

Jeg havde noget af en oplevelse i mandags på golfbanen. Min veninde Anna og jeg ville gå en runde, det havde været rigtig dårligt vejr, så vi ventede til over middag og vejret var da  OK, selv om det blæste rigtig meget. Vi var lige blevet færdige på hul 7 da Annas vogn blæste ned i grøften, og der var vand i. Vi spurtede afsted og hun forsøgte at fange håndtaget med sin putter. Jeg var parat til at gribe håndtaget når vognen var komme længere op. Pludselig mistede putteren taget i vognen og putteren ramte mig i ansigtet eller rettere sagt på kæben. 4 fortænder i undermunden blev på en eller anden måde slået bagud - de lå nærmest vandret - jeg var helt rundt på gulvet - det var faktisk forfærdeligt. Vi fik vognen op og styrtede tilbage til klubhuset og jeg kørte hjem til min søn og svigerdatter. Min svigerdatter er tandtekniker og hun kikkede på mig og vi aftalte at hun skulle finde en tandlæge dagen efter og bestille tid.

Jeg kom til tandlæge og han kunne ikke rigtig li det han så. Tænderne var begyndt at komme lidt på plads, men det så ud som om der ikke var plads nok til dem. De sad sådan lidt hulter til bulter og det var meget ubehageligt. Jeg blev sendt på sygehuset og fik en CT scanninger og derefter tilbage til tandlægen med billederne. Der var heldigvis ingen brud på kæben og så ser vi på om tænderne selv finder på plads. Jeg skal til tandlægen igen i morgen, så er jeg spændt på hvad han siger. Det går lidt bedre i dag, men jeg er stadig øm og mærker at tænderne ikke sidder som de plejer. De sidder ligesom i spænd. Jeg håber jeg klarer det uden de store skader på tænderne. Heldigvis har jeg en ulykkesforsikring som dækker  tandskader. Jeg håber på det bedste.

Jeg holder mig i ro og spiser kun flydende kost, kan ikke tygge med tænderne - gad vide hvor lang tid det varer. Skulle have spillet damedag i morgen, men det går ligesom ikke, jeg skal også til tandlægen. Nu må vi se om jeg kan spille på fredag, det håber jeg.

Mit barnebarn Anton på 12 år sagde "hvorfor er farmor altid så uheldig" - han tænker på tommelfingeren som jeg klippede i med hækkeklipperen og da jeg væltede på cyklen og slog mit knæ - nu må det være nok. 

En hilsen fra min veninde Anna


Godt det ikke var de øverste fortænder som blev ramt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...