mandag den 2. november 2020

Så blev det november

 Så er det allerede november - Det bliver tidligt mørkt og jeg har allerede - som den første her i andelsboligforeningen - sat lys på udendørs. Skal jeg først vente til december, er perioden så kort og jeg synes det er vildt hyggeligt med lys på træerne udendørs. 


I mit køkken står en af de gamle novemberkaktus som jeg har arvet efter min mor. Oprindeligt var der to, men den ene rådnede væk for et par år siden og den anden har været truet op til flere gange, den overlever og i går opdagede jeg pludselig, at den er fyldt med knopper. Den husker nu alligevel at det er november.  Det er en meget kedelig plante at have stående resten af året, men lige så flot er den når den blomstrer og så er den fra min mor og det betyder en del for mig. Den står også i den potteskjuler som var hendes. Der er to ens og dem har jeg selv for rigtig mange år siden foræret min mor. Jeg kan rigtig godt li´ sådan noget gammel arvegods. Det samme med de to ægte tæpper som ligger på gulvet i min stue. Egentlig er det vist ikke rigtig min stil, men jeg holder for meget at tæpperne til at de ikke skal ligge lige nøjagtig der. Mine børnebørn har begge lært at gå på de tæpper hos min mor, så der er også lidt historie i dem. Så derfor ligger de her hos mig og det er jeg godt tilfreds med.






Det er mandag i dag og jeg skulle have været en tur på golfbanen. Det blev nu ikke til noget, regnvejr hele dagen giver ikke den helt store lyst og derudover har jeg et hold i ryggen og har lidt svært ved at gå. Det kom i lørdags og i går forsøgte jeg at gå en lille tur, men måtte vende om. TRÆLS TRÆLS. I dag har jeg så været hos min veninde Else. Hun kan noget med hænderne. Jeg fik healing og massage og synes allerede at det går bedre. Det blev også til lidt frokost og en kop kaffe. Det var som sædvanlig rigtig hyggeligt, vi får snakket om så meget. 

I morgen skal jeg til frisør og så håber jeg det går bedre med ryggen eller lænden er det faktisk. Den lænd har været mit problem i rigtig mange år og da jeg boede i Randers, havde jeg en fantastisk kiropraktor, som lige nøjagtig kunne hjælpe mig med det problem, Jeg har forsøgt med en kiropraktor her i Nordjylland, men det var nærmest en katastrofe. Jeg savner min gamle fra Randers. Håber Else har kunnet gøre en forskel i dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...