mandag den 9. november 2020

Nordjylland lukket ned

Så blev vi lukket ned - hele Nordjylland er afskåret fra resten af landet. Det er nu ikke noget jeg mærker ret meget, mit liv er som det plejer. Vi kan heldigvis stadig spillegolf og det er fantastisk at det stadig er muligt at være sammen med vennerne. Det foregår jo udendørs og med afstand. Det eneste vi mangler er "hul 19" - dvs hyggen i Bistroen bagefter. Der er lukket og det er kun muligt at benytte toilettet indendørs. Sæsonen går også på hæld, men vi plejer jo at spille hele vinteren, hvis vejret tillader det.

På onsdag spiller vi i Hvide Klit - vi er en hel flok som har aftalt at spille deroppe og det skal nok blive hyggeligt. Nu håber jeg bare jeg er klar til turen. Jeg har i snart 14 dage gået med en dårlig ryg. Jeg flyttede på nogle tunge krukker i min gårdhave og det viste sig at være en rigtig dårlig disposition. Jeg tror der har sat sig en nerve i klemme og det har været helt forfærdeligt. Jeg har næsten ikke kunnet gå. Min datter har været hjemme i nogle dage for at hjælpe og underholde. Det har været rigtig hyggeligt og dejligt at være bare os to. Nu går det bedre og jeg håber virkelig at jeg er klar til onsdag. Skulle egentlig også have spillet i dag, men jeg tør ikke endnu. Der er heldigvis et par dage til onsdag og der tror jeg er nok til at blive klar igen. Nu får vi se.

Jeg savner virkelig at se mennesker og komme ud i det gode vejr. Mette fik mig med en tur til stranden og det var dejligt. Der er ikke noget så skønt som en tur ved havet, og vi har så mange skønne steder her i Frederikshavn og hele Nordjylland.


Nordstranden med Elling Å´s udløb

Frederikshavn og de store havmøller i baggrunden



En flok måger på revlen og man kan lige skimte Hirtsholmeme i baggrunden


Var nede og blive Corona-testet i går - der var godt nok ikke mange mennesker, men det var også lige omkring frokosttid og så var det jo søndag. Jeg håber virkelig at så mange som muligt lader sig teste så vi igen kan åbne Nordjylland og snart få nogenlunde normale tilstande igen.


Testcenter i Arena Nord - der er ikke mange mennesker.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...