tirsdag den 20. oktober 2020

Efterår 20.10.2020

 Så er det blevet rigtig efterår. Bladene falder af træerne og tilsyneladende lander de alle sammen i min gårdhave. Nå, sådan er det jo hvert år og det er egentlig lidt hyggeligt. Jeg elsker årtidernes skiften og efteråret med de skønne farver er ikke dårlig. Lige pludselig er det jul og nytår og så vender det hele og vi går mod lyse tider og snart er det igen forår - et herligt sted vi bor her i Danmark. Nu må den Coronakrise bare gerne snart slutte - så vi igen kan få normale tilstande, hvis vi overhovedet nogensinde får det igen.

Jeg var på en lille efterårsferie sammen med familien - i et lånt sommerhus i Nr. Lyngby. Et fantastisk smukt sted og et rigtig dejlig sommerhus, selv om jeg synes det ligger lige lovlig tæt på skrænten. Jeg håber virkelig den kystsikring som er lavet nedenfor, vil holde lidt på sand og bølger. Sikke nogle skrænter der er deroppe. Min svigerdatter, barnebarn Anton og jeg gik turen fra Lønstrup tilbage til Nr. Lyngby på stranden. Det var en lang, men fantastisk tur. Vejret var perfekt og skrænterne virkelig høje. Vi var enige om at det slet ikke lignede Danmark, mere som Færøerne - flot var det.

Hjemme igen fredag og lørdag var jeg på tur med nogle golf-veninder. Vi kørte med toget til Skagen og nåede at se Anna Ancher udstillingen på Skagens Museum. Skønne billeder - jeg elsker det museum. Bagefter var vi på Cafe' Jacob og spiste lidt frokost. En rigtig dejlig tur i godt selskab. Det er så let at tage toget til Skagen, specielt når man kun skal bevæge sig rundt i bymidten. Det koster 18 kr. hver vej med rejsekortet - når man altså er pensionist. 

Søndag blev det til en runde golf med gode venner i det mest pragtfulde vejr og i går mandag var jeg til fødselsdag hos min veninde i Sæby. Der har virkelig været fuld fart på - så i dag nyder jeg stilheden herhjemme. Lige nu regner det - jeg skulle egentlig have vasket og støvsuget min bil - men det må så blive en anden gang.

På torsdag kommer mine damedags-veninder - vi skal holde lidt afslutning på sæsonen, selv om jeg spiller golf hele året rundt, når vejret tillader det. Der var ingen afslutning i golfklubben i år pga Coronaen - så vi holder vores egen lille fest her hos mig. Det skal nok blive hyggeligt.

Nu er det vist tid til et stykke mad og en kop kaffe. 

God dag derude.

Et af mine yndlingssteder, Rubjerg Knude fyr.

Udsigten fra fyret til Lønstrup

Ved Rubjerg Knude fyr

Stranden fra Lønstrup til Nr. Lyngby

Anton 11 år

Ester 7 år



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...