tirsdag den 24. maj 2022

 Det regner i dag - og haven har virkelig brug for det. Ingen beklagelser fra min side. Det er så en indedag og det passer mig fint da jeg har en lille patient i pleje i dag. Ester var dårlig her til morgen og hun får så en dag på farmors sofa og lidt forkælelse. Så er hun sikkert frisk igen senere på dagen og klar til skolen igen i morgen.

Min "haveven" Finn var lige forbi i dag. For nogle dage siden satte vi en vinduesåbner på vinduet i drivhuset, men den fungerede ikke helt efter hensigten og manglede lidt justering. Jeg havde selv prøvet, men manglede en hjælpende hånd - det fik vi lavet og nu virker den. Jeg er simpelthen så glad for det drivhus og i det hele taget min gårdhave - det hele ser så godt ud og jeg nyder at være derude og se det hele gror.


Der bliver spillet en del golf og det hygger jeg mig rigtig meget med. I morgen skal vi - 10 personer - afsted på tur til Nordvestjysk Golfklub med en enkelt overnatning - men vejrudsigten er ikke rigtig med os - vi håber på bedre vejr i morgen onsdag og på torsdag. Der er ikke meget sjov ved at spille golf i regn og blæst, selv om os heroppe fra Vendsyssel, er vant til lidt af hvert med hensyn til vind og vejr.

I søndags var Ester og jeg på en lille cykeltur. Min cykel har stået stille i over et år og med de benzinpriser vi har for tiden vil det nok være en god ide at bruge cyklen lidt mere. Jeg har endda overvejet at købe en el-cykel, men det er noget at en udskrivning prismæssigt - jeg tænker over det. Ester og jeg cyklede en tur ud til Palmestranden hvor vi hyggede os med en is. På vejen hjem plukkede vi fine blomster til Ruta. Jeg blev hos familien til en sen frokost og eftermiddagskaffe. 






Senere i dag skal Anton og jeg ud i golfklubben - der er et godt tilbud på en golfvogn og jeg har lovet at køre ham derud og se om det er en han kunne tænke sig. Jeg er sikker på det lige er den vogn han gerne vil have. Der er junior-træning i eftermiddag og så kunne det jo være dejligt for ham at indvie den nye vogn - håber virkelig for ham at vejret snart bliver bedre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...