søndag den 19. juni 2022

Søndag den 19.6.22

 Så er der igen gået lang tid siden jeg sidst var herinde. Tænker somme tider på at nedlægge bloggen, men synes alligevel det er hyggeligt at skrive lidt løst og fast om hvad der sker her på min front.

Det er sommer og jeg er meget ude. Jeg elsker at være udenfor i det gode vejr - når altså det er godt. Sommeren er ikke sådan rigtig kommet igang endnu, men måske kommer den eller måske ikke. Der er et gammel vejrvarsel som siger: "Springer Eg ud før Ask, går sommeren i vask" - og det er sådan det er i år. Egen sprang ud før Asken - det er ikke godt, hvis altså man tror på de gamle vejrvarsler.

Tiden suser afsted, og jeg nyder livet. Får spillet en masse golf. Var sidste søndag med Singelklubben til en match i Dronninglund. Vi havde en rigtig dejlig dag i godt selskab. Jeg vandt matchen sammen med mit hold. Vi var noget overrasket over at det blev os som vandt - men det var en dejlig overraskelse. 


Her har vi så vinderholdet.


I morgen mandag skal jeg spille en runde i Sæby, nu håber jeg bare at vejret holder. Det er ikke rart at have sådan en aftale hvis det bliver regnvejr. Nu får vi se.

Min veninde Else og jeg har bestilt billetter med Kombardo Expressen til København, når vi skal på vores årlige tur over for at passe hus og kat for hendes familie.  Det er blevet alt for dyrt selv at køre derover. Det vil koste ca. 1.600,00 kr. med bil mod 338,00 kr med bussen. Det er mange penge at spare og vi bruger overhovedet ikke bilen når vi er derovre. Med vores rejsekort er det mega nemt at køre med Metro, tog osv. og det har vi stor fornøjelse af. Håber det bliver en fin tur, det plejer det at være.

I dag har jeg startet dagen med en tur i Loop fitness - det er meget længe siden jeg har været dernede. Har ikke rigtig kunnet tage mig sammen til at komme afsted, men nu er lysten tilbage igen og nu skal jeg bare ind i min gamle vane med at gå i fitness de dage jeg ikke spiller golf. Det er jo også helt tåbeligt at betale til noget som jeg slet ikke bruger. Nu tar´jeg mig sammen....

Dagen startede med gråvejr og det regner i det meste af landet. Her er solen så igennem lidt ind imellem og det er slet ikke sikkert at der kommer regn. Vejrudsigten passer sjældent med os heroppe på toppen af Danmark. Vi er så heldige at ligge i læ af Norge og det har stor betydning for vores vejr. 

Har overvejet at gå lidt i haven - det er ikke det store som trænger, men der er altid lidt som der skal pilles i - og drivhuset skal jo passes. Jeg har høstet den første agurk og den smagte himmelsk. Jeg glæder mig dagligt over det drivhus og så ser det bare så fint ud derude i min gårdhave.





 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...