mandag den 8. februar 2021

En hel ny uge - 8.2.2021

Så tar´vi hul på en helt ny uge - det er godt nok blevet vinter, men heroppe nordpå har vi stort set ingen sne. Der ligger en lille smule, men det er ingenting i forhold til hvad de har længere sydpå. Solen skinner, men det er virkelig meget koldt og det er på grund af vinden. Termometeret viser minus 4 grader og med den vind vi har, føles det meget koldere.

Det er koldt udenfor

Juleroserne hænger noget med hovedet.

Jeg skulle have spillet golf i dag - men det er simpelthen for koldt, så det er sat på stand by indtil videre.  Det må så blive til en almindelig gå-tur, motion og frisk luft skal der til. Jeg har købt en yoga-måtte og får de fleste dage lavet mine øvelser for mave, ryg og ben. Det er en sølle erstatning for at gå i fitness - jeg savner mine morgener i Loop, håber ikke det varer så længe inden der bliver åbnet igen. 

I morgen skal jeg til den årlige store undersøgelse hos lægen. Håber det går som det plejer, uden nogen problemer. Det er godt der bliver holdt øje med en, det giver en vis tryghed. 

Mit barnebarn Ester er startet i rigtig skole i dag. Hun har de sidste 14 dage gået i nød-skole, men i dag kommer hele klassen og hun har glædet sig. Nu mangler vi bare de lidt større børn kan komme i skole igen, Anton som går i 5. klasse trænger også voldsomt til at komme ud af huset og se nogle kammerater.

Jeg har flyttet min Kamelia ind i udestuen - jeg tror ikke den kan klare frosten udenfor - nu må vi så se om det var for sent at flytte den ind, indtil videre ser den meget godt ud, selv om der ingen blomster er i den i år. Det må så komme til næste år - hvis jeg er heldig.

Heldigvis har jeg udestuen - man er ligesom lidt tættere på naturen derude. Jeg har masser af fugle i min gårdhave og de er tilsyneladende glade for det foder jeg lægger ud til dem. Det er spist i  løbet af 10 min. af både solsorte og mindre fugle, blåmejser, rødhals, skovspurve. Det er noget jeg elsker at sidde og kikke på. Så er man vist ved at blive lidt gammel, når man kan få lang tid til at gå med at kikke på fugle. Eller det er måske bare noget jeg bilder mig ind.

Klokken er 12.00 - tid til en rugbrødsmad inden jeg skal ud i den friske kolde luft.


Min Kamelia



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...