fredag den 4. august 2017

En tur til hovedstaden

Så er jeg vel hjemme igen efter en herlig tur til København.

Det er godt nok længe siden jeg har været der. Tidligere var der jo familien i København og jeg kom der jævnligt. Nu er der ikke rigtig nogen at besøge der ovre - så det det var et dejligt tilbud jeg fik fra min veninde, Else, om at tage med til Måløv et par dage, for at passe en kat som var alene hjemme.

Det sagde jeg straks ja tak til og vi havde nogle rigtig skønne dage derover på "djævleøen" som vi jyder kalder Sjælland.

Vi var en tur på Bakken, hvor jeg endelig fik set Korsbæk og alt det flotte arbejde min søn har lavet. Han var med til at lave alle husene  - de blev faktisk fremstillet i et stor hal, her oppe i Vendsyssel,  i Aalbæk - hvorefter de blev transporteret til Bakken - hvor de blev samlet. Min søn lavede murerarbejdet og var med derovre for at samle det hele og stille det op.

Det var rigtig spændende at se det hele i virkeligheden.

Vi havde en sjov oplevelse, da vi sad på bænken udenfor Jernbanehotellet. - Pludselig kom en meget fin dame rundt om hjørnet. Hun stoppe og spurgte om vi ventede på toget. Lige i farten tænkte jeg - ventede på toget, hvad mener hun med det - men så kunne jeg jo se at det var en af skuespillerne - og jeg gik med på spøgen og spurgte om det var Maude - hun svarede "jeg husker ikke vi er blevet dus" - og jeg skyndte mig at sige - det må De sandelig undskylde fru bankdirektør Varnæs - må jeg tage et billede af Dem - og det fik jeg så lov til.

En mega sjov oplevelse - og vi morede os vildt.......

Fru Bankdirektør Varmæs

Vejret var fantastisk de dage vi var derovre og vi var både på havnerundfart - spiste frokost i Nyhavn -  var på Strøget og selvfølgelig kikkede vi på udsalget i Magasin.

Det var let at køre med S-tog - Metro og kystbanen og det hele gik let med vores rejsekort.

Nogle rigtig dejlige dage.

Bakken


Damernes Magasin

Skjerns Magasin

Skjerns Magasin



Billedet taler vist for sig selv

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...