søndag den 18. oktober 2015

Solskins-søndag

Det gode vejr fortsætter - hvor er det herligt.

I går brugte jeg dagen til at gøre forhave og gårdhave vinterklar. De store krukker blev flyttet ind i haven, hvor de kan stå mere beskyttet for vind og eventuel sne.

Vinterkrukkerne er kommet frem, de står nu og ser indbydende ud i forhaven. De to caprifolier er totalt klippet ned - jeg ved ikke helt endnu om de skal graves op - der kommer nemlig et nyt hegn til foråret. Jeg er ikke sikker på,  jeg gider have dem mere - de fylder og de bliver totalt luset om sommeren og det ser ikke særlig smukt ud - jeg overvejer.




Min gårdhave ser meget pænere ud i år - mine havemøbler er sendt til opbevaring - jeg var så træt af, at sidde i udestuen og kikke ud på den store firkantede presenning, som fyldte og så forfærdelig ud.
Grillen står der stadig, jeg bruger den hele året - det er så nemt med en gasgrill.





Det blev også lige flyttet et par planter. Figentræet har jeg givet væk,  min klatrehortensia er flyttet hen hvor figentræet stod - det ser lidt bedre ud,  nu er der plads til, at det kan brede sig over plankeværket, ind til naboen. Det var jo derfor jeg købte den plante, jeg har altid ønsket mig sådan en klatrehortensia, nu var der lige en mulighed for at få et ønske opfyldt . Smuk er den, med sine fine hvide blomsterstande.





Mit smukke benved træ står så flot med sit røde løv - det er en imponerende farve bladene har for tiden - jeg nyder det hver eneste dag - det varer ikke længe før alle bladene ligger på jorden og så er det slut for i år.

En dejlig weekend har det været og den er jo ikke helt slut endnu......



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...