mandag den 8. april 2024

8. April 2024

 Jeg strikker stadig - når der er tid til det og det er der heldigvis stadig. 

Jeg har næsten boet i min over-sized perlestrikkede trøje siden den blev færdig. Jeg elsker de store trøjer. Denne har jeg strikket af noget garn fra mit lager. Mørkeblå uld og en mellemblå Mohair, begge købt for noget tid siden ved Garnudsalg i Aalborg. Jeg strikker uden opskrift og når man strikker oppefra kan der jo prøves undervejs. Jeg er godt tilfreds med resultatet.




Nu er det vist ved at være tid for at strikke nogle sommertoppe i bomuld. Jeg har købt lyseblå og rosa farvet bomuldsgarn og jeg venter på en opskrift fra Petitknit - Cloud Top - er vild med den model. Let og luftig uden at være alt for bar. Jeg tror ikke opskriften er kommet endnu  -vil lige kikke ind på hjemmesiden - ellers må jeg se om jeg kan strikke noget der ligner uden opskrift. Det plejer ikke være noget problem.

Dejligt vejr i dag - jeg skal lidt ud i min forhave. Skal have fjernet noget beskyttelse som jeg har haft vinteren over. Vores havemand salter ud over alle grænser og hvert år er det gået ud over min  forhave - mine planter dør af al den salt. Denne vinter har jeg stillet nogle brædder nederst ved hegnet - det er egentlig nogle pallerammer som jeg har brugt - kønt ser det ikke ud, men det har virket, det hele ser frodigt ud - det skulle jeg have gjort for flere år siden. 






 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...