onsdag den 20. april 2022

20. april 2022

 Så er vi nået til den 20. april - og det er ved at være længe siden jeg har været herinde. Jeg har haft en forfærdelig influenza og ligget 5 dage i sengen og det er først nu jeg er ved at være på toppen igen. 

Jeg har også været på golf-ferie i Spanien. Det var ikke den helt store succes. for det første var vores fly fra Aalborg meget forsinket og vi nåede først frem til vores hotel kl. 0700 om morgenen Det var en forfærdelig rejse, jeg ser simpelthen blevet for gammel til at rejse om natten. Det var hunde hamrende koldt da vi ankom til hotellet og jeg gik omgående i seng og fik sovet nogle timer. De første dage i Spanien var kolde og en enkelt dag med regn fra morgen til aften. Det var ikke lige det jeg synes var spændende. Onsdag, torsdag og fredag havde vi flot vejr og lørdag skulle vi igen rejse nordpå. 

Det var dejligt at komme hjem og  vi har da også haft dejlige dage med sol. Påsken var fin, børnene var hjemme Langfredag og lørdag den 16. var vi alle hos Ruta og Jesper for at fejre Rutas fødselsdag. 2. påskedag var jeg en tur på golfbanen sammen med vennerne og vejret var helt perfekt. Vi spillede på sommerbane og hvor var det dejligt igen at spille en næsten ordentlig bane - set i forhold til vinterbanen som vi alt for længe har måttet kæmpe med. 

Jeg nyder mit nye drivhus - jeg er helt klar til at kunne plante tomater, agurker mm. vi skal bare lige have lidt mere varme. Jeg synes det klær min gårdhave med drivhuset og jeg nyder at sidde ude i solen og kikke på det hele. Vi har virkelig haft nogle dejlige varme dage og i dag ser det ud til at fortsætte. Jeg skal en tur på golfbanen sammen med veninderne og det tyder på en rigtig dejlig dag.

Måske jeg i morgen vil køre på Planteskolen i Sæby og kikke efter tomater - måske det er ved at være til - vi får se.


Kapilær-kasserne er klar til tomater mm.

Et hyggeligt solrigt hjørne

Mine gamle Pelargonier overlever stadig.


Mit smukke Citrustræ blomstrer og sikke en duft.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...