tirsdag den 28. november 2017

Snart december

Så synger det på sidste vers med november. Det har været en ret kold og våd måned. Nu kommer december og det er den dejligste vintermåned, med mørke og masser af lys både ude og inde.

Det er godt nok det helt store hit med udendørs belysning og jeg selv holder mig da heller ikke tilbage. Jeg husker december fra tiden i Grønland, hvor alle havde julestjerner i vinduerne og det lyst så hyggeligt op - og så var der jo naturligvis sneen - men den mangler vi godt nok her. Jeg kunne da godt ønske mig et lille hvidt drys, til at lyse op i mørket.

I morgen skal vi - golf-vennerne og jeg - spille vores årlige julematch, med efterfølgende frokost, hos Kristina i Bistroen - det glæder jeg mig til og håber vejret arter sig.

Det er mig som har sat holdene og lavet præmierne. Golfbolde med nissehuer til at hænge op. Nu må vi se hvem der vinder.....jeg håber, de synes præmien er sjov og det er jo det det hele handler om.

Golfbolde med jul på


Jeg har ikke fundet julepynten indendørs frem endnu. Jeg er ikke den store dekoratør hvad julepynt angår. Jeg synes det roder og jeg hader at tørre støv af julepynt - så der går nok et par uger endnu, før det hele kommer frem. Frem det skal det, da det er mig som holder juleaften i år - og så skal alle sejl jo sættes til - til glæde for både børn og voksne.

Jeg fik købt det lille sybord, som jeg længe har ønsket mig. Har kikket på det, hos en marskandiser her i byen, i et stykke tid - og nu står det i min stue - til stor glæde. Det passer så godt til de to teaktræsstole jeg har og nu ser det bare så perfekt ud. Lige min stil....


Mit smukke sybord


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...